vrijdag 31 december 2010

Petticoats and highheels

Mijn laatste gastblogger van het jaar is Liset van Petticoats and highheels. Ze is al tijden één van mijn favoriete fashionbloggers en ik word altijd blij van haar mooie foto's en filmpjes. Superlief dat je een berichtje wilde schrijven, dankjewel!

♥♥♥

Een gastblog schrijven voor Sophie Sweet Vintage? Natuurlijk! Dat doe ik maar al te graag. Dit zei ik een maand geleden en met blosjes op mijn wangen schrijf ik deze post nu. Drie maanden heb ik in Londen gewoond, maar toen ik weer op Nederlandse bodem stond kreeg ik het zo druk dat het er helemaal bij ingeschoten is. Toch schrijf ik deze blog nu, als laatste van 2010, omdat ik Sophie Sweet Vintage een onwijs toffe blog vind en ik hoop dat je er nog lang mee doorgaat!

In Londen woonde ik om drie maanden Engels te studeren, maar daarnaast heb ik ook van alle heerlijke winkels en markten genoten. Shoppen in Londen is echt hemels, helemaal als een vintage liefhebber. Een paar plekjes waar ik ben geweest wou ik met jullie delen.


1. Brick Lane


Brick Lane is het vintage shop paradijs in mijn ogen. In de straat zit om de haverklap een geweldige winkel, maar ik stel vooral voor om op zondag te gaan, wanneer het markt is. Ga naar de Sunday Up Market en sla je slag. Ook is het eten hier overheerlijk. Ik heb hier meerdere zondagen doorgebracht, ook als je zaterdag uit bent geweest is het al heerlijk om te zitten, te eten en mensen te kijken. Wanneer je eventjes uit de drukte van de straat wilt, ga dan naar The Vintage Emporium, een leuk thee-tentje-en-winkel-in-een.


2. Old Spittafields Market

De Old Spittafields Market vind je ook bij Brick Lane in de buurt. Kom hier alleen niet op zondag, maar op donderdag. Elke dag is er een ander soort markt, maar op donderdag is het vintage dag. Tweedehands boeken, koffers, platen maar ook militaire jasjes, galajurken en petticoats. Het is overdekt dus ook leuk als het weer eens regent bij onze bovenburen!

 3. Camden Passage
  

Niet groot, maar een van mijn favoriete plekken aangezien ik op 5 minuten loopafstand van Camden Passage woonde. Eerst even ontbijten of lunchen bij de Breakfast Club, waar ze heerlijke vruchtensapjes en wraps hebben -of je kunt natuurlijk voor een real english breakfast gaan-. Vervolgens de winkeltjes induiken. Prachtige gala jurken en stola’s vind je in de winkels. Alleen kunnen die nog vrij prijzig zijn, voor de echte bargains moet je het kleine marktje afstruinen, wat je er op zaterdag vindt.



4. Portobello Road Market
 

In Notting Hill vind je de Portobello Road Market, waar je vintage pareltjes kunt scoren voor weinig geld. Ook verkopen veel independend brands hun kleding hier. Veel van deze merken zijn later ontdekt, zoals Dahlia, en hebben nu hun eigen winkel. Aangezien ik ver weg van Notting Hill woonde ben ik hier niet vaak geweest, toch heb ik nog een sjaaltje voor 1 pond gescoord.


Hier heb ik mijn meeste tijd vertoeft, vooral in Brick Lane. Ik hoop dat jullie er wat aan hebben op jullie Londen trip! Londen is een prachtige stad en ik raad jullie allemaal aan om er snel een keertje heen te gaan :) Verder wens ik Sophie Sweet Vintage nog veel succes en dat de blog maar lang mag blijven bestaan!

3 opmerkingen:

  1. Wat leuk om deze info te delen. Zin zin zin om naar UK te gaan! :) HAPPY NEW YEAR!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk om dit te lezen en goede tips. Het wordt tijd dat ik London weer eens bezoek na 10 jaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow lijkt me geweldig leuk in london. Ik wil dit jaar ook gaan, bedankt voor de tips.

    BeantwoordenVerwijderen