donderdag 23 december 2010

Last minute Kerstdecoratie

Eén van mijn favoriete craftblogs is Little Z. Er staan altijd zulke mooie ontwerpen op! Daarom vind ik het superleuk dat Lisette een gastberichtje op mijn blog wilde schrijven. Dankjewel!

♥♥♥

Ooit, heel wat jaartjes geleden begon ik mijn website als een etalage, omdat heel veel mensen mij vroegen “Maar wat maak je eigenlijk allemaal?”. Mijn site begon dus als een ‘fotoboek’ voor mijn maaksels en groeide dit uit tot een heus winkeltje, eerst met vilten maaksels en later met handgemaakte stempels en papierwaren. Mijn ‘fotoboek’ is inmiddels verhuist naar mijn blog waar ik mijn creatieve maaksels en vondsten deel.


Sinds afgelopen jaar staan er weer meer en meer vilten accessoires en decoraties in mijn winkeltje, want die vind ik gewoon het leukst om te maken. Maar weet je wat ik eigenlijk het aller leukst vind? Andere mensen stimuleren om creatief te zijn! Dus, bij deze… speciaal voor kerst een leuke last minute kersthanger om zelf te maken. Het leuke is dat je hier vintage kralen of andere vondsten (zoals knoopjes) in kunt verwerken.



Zo maak je ze:

Je hebt nodig: zelfdrogende klei, koekvormpjes (er liggen nu hele leuke bij de Hema, die heb ik gebruikt voor deze hangers), oude pen of iets anders om gaatjes te prikken, koord of touw, kralen/knopen/schelpjes.

Rol de klei met een (deeg)roller uit tot een gelijkmatige plak van 0,5 cm dik. Steek vormpjes uit de klei en maak gaatjes met een oude pen (dit geeft een mooi groot rondje). Strijk het oppervlak van de klei glad met je (natte) vinger. Laat de hangers drogen. Bevestig ze daarna aan koord of draad en hang er kralen/knoopjes/schelpjes/enz aan.

Tip: hang meerdere hangers aan lange koorden voor je raam.

Ook leuk: in mijn winkeltje staan sinds kort patroonbladen om zelf mijn mooiste ontwerpen te maken! Houd mijn site in de gaten voor meer nieuwe ontwerpen.


2 opmerkingen:

  1. Wat leuk zeg! Dit ga ik zeker uitproberen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ow, het vosje van vilt. So cute!
    Heel netjes gemaakt en afgewerkt. Wow!

    BeantwoordenVerwijderen