zondag 19 december 2010

Keurslijf

Ik ben groot fan van de blog van Leonieke en haar mooie ontwerpen. Eerder al schreef ik over haar jurken, nu geef ik haar zelf het woord. Zij is mijn eerste gastblogger van de week! Dankjewel Leonieke :)

♥♥♥

Al sinds de middelbare school hou ik van vintage. Het begon bij de kledingkast van mijn oma. Wollen mantelpakjes, gehaakte handschoentjes, een vergeelde trouwjurk. De geur, maar vooral de nostalgie die het opriep vond ik heel prettig. Tijdens mijn studie mode aan de kunstacademie winkelde ik graag bij vintage zaken of noemde je dat nog gewoon tweedehands winkels? Zo tof om een jurk te vinden die niemand anders had! Het mooiste aan vintage vond en vind ik nog altijd het verouderde silhouet. De iets te lange roklengte of gekke puntborsten.







Ruim twee jaar geleden ging mijn schoonzusje Aafke trouwen. Aafke had grote moeite een trouwjurk te vinden. Ze wilde niet lang, truttig of traditioneel. Samen hebben we haar jurk uitgedacht met haar stijlicoon Audrey Hepburn in het achterhoofd. Met een dikke, zwangere buik heb ik de jurk genaaid, de dag van de bruiloft was ik uitgerekend. Nu, twee jaar later heb ik een fantastisch zoontje, Abe, en een eigen ontwerpbureau in retro bruidsmode, Keurslijf. Sommige dingen kunnen ineens heel snel gaan, alles viel op zijn plek.


SophieSweetVintage gefeliciteerd met je eenjarig bestaan. Ik vind je blog sfeervol en persoonlijk. Ga zo door met het verspreiden van je liefde voor vintage!


Liefs,
 Leonieke - Keurslijf



5 opmerkingen: