donderdag 23 december 2010

Give Away Vintagestore

Vandaag heb ik een Give Away die ik zelf wel héél erg graag zou willen houden! De webshop Vintagestore heeft namelijk deze supermooie vintage tas van het merk Via Roma beschikbaar gesteld.


























De tas doet me heel erg denken aan ouderwetse dokterstassen, maar dan in kleiner formaat. Hij heeft veel mooie details en ziet er prachtig uit voor een vintage exemplaar. Ik zou hem zelf het liefst combineren met een vintage wollen winterjas en stoer jurkje + dito laarzen. Als je net zo verliefd bent als ik: je kan deze tas winnen! Ook als je geen eigen blog hebt :)

Wat moet je doen?

♥ Laat hieronder een berichtje achter en vertel me je leukste vintage vondst ooit. Ik ben benieuwd!
♥ Deelnemen kan tot en met 31 december. Later die week maak ik de winnaar bekend. Veel succes :)

19 opmerkingen:

  1. Bedankt voor je lieve reactie, het ging opeens niet door om te gaan shoppen maar gelukkig ga ik waarschijnlijk maandag met mijn moeder(en haar pinpas) x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Amai, das leuk, ik moet zeggen,lijkt idd op een akte tas v.e.dokter, aangezien ik zelf DA ben, nog gefeliciteerd met je 1 jarige bestaan van je blog.
    Ik wil meedoen voor die tas, de leukste vintage ooit had ik gekregen van een spaanse vriendin een porselein setje kopjes van de jaren 60.

    groetjes

    Angeline

    BeantwoordenVerwijderen
  3. een bruinoranje-achtige naaidoos, met binnenin oranje vakjes, en buiten witte bloemetjes, op de rommelmarkt!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. prachtig,ik doe mee! Mijn leukste vintage vondst, althans een van de grappigste, is een gigantische bamboe-vogelkooi uit de jaren '60. Helemaal naar analogie van de vogeltjes (en visjes) in de schilderijen van de kunstenaar Shag (shag.com). Hij staat nog steeds in de woonkamer, maar dan met een opgezette kogelvis ipv een vogel. I know: het klinkt heel weird, je zou het moeten zien... :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. oooh wat een super leuke actie! mmm!
    Mijn mooiste vintagevondst ooit: Een prachtige geruite jas uit Antwerpen. Het was op een steenkoude januaridag. En ik was er ZO blij mee!

    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je verwent ons wel zeg! De leukste vondst was toch wel een mooi bruin leren tasje in de kringwinkel (mogen we dat vintage noemen?). Nadat ik hem gekocht had, bekeek ik alle vakjes nog eens grondig, toen bleek er een armbandje in te zitten. Een gouden armbandje wel te verstaan. Hij was kapot en ik ben ermee naar de juwelier gegaan, die heeft hem voor 50 euro overgenomen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het allermooiste wat ik ooit gevonden heb is een zachtroze, geblokt jurkje met kant tot net boven de knie. Deze had mijn tante gemaakt toen ze net verkering met mijn oom had, echt zo mooi! En het gaafste is: ik pas hem ook nog! Helaas mag ik hem niet hebben, maar lenen wel. Dus als ik een feestje heb... Tante, ik weet je te vinden!
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Waaaw wat een geweldig tasje! Ik doe meeee!!!
    Eén van mijn mooiste vondsten was zo'n retro booglamp met oranje bolle kap. Een collega van mij wou er vanaf (wat een idee!) en ik heb hem met veel plezier van haar over genomen! =)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een pracht, ik doe graag mee!

    Mijn mooiste vintage vondst is toch wel een vintage Guy Laroche zonnebril. Foto: http://www.froufrous.nl/producten/guylarochevintagezonnebril_677.jpg
    We waren op vakantie in Frankrijk en ik had bij het VVV gelezen dat er op de zondag een rommelmarkt gehouden zou worden in een dorpje in de buurt. Aangezien rommelmarkten in Frankrijk toch wel de meest spannende zijn, (ze hebben allerlei prachtige schatten verstopt in die kleine dorpjes) aarzelde we niet om er heen te gaan! Het was een bloedhete dag en de reis naar het dorpje bleek een stuk langer dan verwacht. Na 1,5 uur slinger de slang weggetjes getrotseerd te hebben kwamen we in 't dorpje aan hoog in de bergen waar het zelfs een stuk kouder was. De dorpsbewoners hadden de straten volgepakt met vrolijke stalletjes en er werden vooral heel veel oude boeren werktuigen verkocht. Ik was natuurlijk meer opzoek naar mooie oude jurkjes, sieraden etc! Op een gegeven moment viel mijn oog op een heel oud rabbelig katoenen brillenhoesje. Ik keek er in en zag een prachtige Guy Laroche zonnebril! Ik vroeg meteen: C'est combien? En het antwoord was: 1 euro!

    Dat zijn toch wel de leukste vondsten moet ik zeggen :) Maar het allerleukste is de herinnering aan die dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mijn leukste vintage vondst komt vast en zeker uit het appartement van de tante van mijn papa. Een excentriek vrouwtje en dat zag je ook duidelijk aan haar meubels. Deze prachtige staanlamp heb ik van haar geërfd :-) En staat nog steeds als pronkstuk in mijn kamer. Een mooie herinnering aan haar!

    http://lh6.ggpht.com/_v03Yyp9M6AA/TBONZuYwL9I/AAAAAAAAAZo/TkUiL7QYZRU/s512/IMG_1102.JPG

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Echt een tijd geleden dat ik op je blog ben geweest zeg. Klikte hem toevallig weer eens aan, je trouw foto's zijn echt zooo mooi! (ja, ik heb terug geklikt want die wilde ik super graag zien).

    Ik ben ooit met mijn klas naar London geweest en daar gingen we naar een oude antieke markt. Echt zo gaaf was dat. Ik heb daar 4 dingen gekocht waar ik stuk voor stuk SUPER blij mee ben
    Maar mijn favroiet, en echt super mazzeltje was een oude camera die had gekocht voor 2 en een halve pond! Echt niet normaal, hij was zooo mooi. Iedereen uit mijn klas denkt dat het een spiegelreflex camera is, haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dank je wel voor je lieve berichtje! Doet me goed zoveel steunt te krijgen! Erg lief! Jij houdt niet op, echt het ene gave bericht na het ander *kijkt op tegen je blogskills hihi* Maar...hier komt ie, ik heb op koninginnedag een x in de snikhitte een tafeltje mee naar huis gedragen, rond met opstaand randje en van die queenie pootjes. In mijn nieuwe huis heb ik m gemozaiekt met spiegel en wit afgewerkt en het is echt m'n pronkstukje!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mijn meest gave tweedehands vondst is een hoog en smal kastje dat niet meer gebruikt werd(al héél lang niet meer). Toen mocht ik het gratis meenemen en heb ik het thuis wit geverfd. Nu staat het kastje te pronken in mijn kamer!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een prachtig tas! De hele week give-aways, yeah.

    Mijn meest prachtige, gave, tofste, leukste vintage vondst is......Ik moet me bekenen dat ik meerdere leuke vintage vondsten heb. Een bonten jasje van een oma voor 10 euro. Een aantal oorbelklippen uit spanje, lekker groot en goud. Een pop-up boek uit Rusland met jaren 60 illustraties! Een gekke breienboek voor 1 euro met de meeste gekker creaties. Als ik kon breien had ik meteen de gebreide juwelen gemaakt :-).

    BeantwoordenVerwijderen
  15. In Parijs is het hemels vintage shoppen. Ik ging er ooit de rommeligste winkel ooit binnen en vond er een super grote prachtig rode sjaal voor slecht 1€. Ik gebruik hem zowel als sjaal als dekentje. Ik zou niet meer zonder mijn prachtige sjaal kunnen.
    Daarnaast heb ik nog een lievelingetje. In de zomer was er een kleine rommelmarkt in de straat. Het was eerlijk gezegd niet de moeite, tot ik plots op een super schattig en hemels mooi porseleinen doosje viel. Mooi wit afgewerkt met blauwe tekeningen, in de vorm van een hartje. En dat voor slecht 20 cent. Liefde op het eerste gezicht <3

    Maar nu ik deze tekst aan het schrijven ben, besef ik plots dat ik het beste vintage item heb van mijn overleden overgrootmoeder. Ze droeg vroeger altijd Calvin Klein, One (ja, dat is vintage! :) ). Dat is mijn grootste herinnering aan haar. Toen ze stierf was ik dan ook blij toen ik haar flesje parfum kreeg. Het beste geschenk dat ik ooit kreeg en zal koesteren voor altijd (ook al is het nu al over datum).

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wauw, alweer zo'n mooie give away! Ik ben twee jaar geleden op vakantie geweest in Frankrijk en toen was ik al gek op antiek en vintage. Met mijn moeder ben ik een klein dorpje op zoek gegaan of er ook maar iets was wat op een antiekzaakje leek en dat hebben we toen ook gevonden. Het was een klein, oud en vervallen huisje, maar onder al het stof lagen er toch mooie dingen verstopt! Ergens achter in een kast lag een oude handspiegel, gemaakt van glas en heel mooi afgewerkt. Ik wilde de spiegel dolgraag naar huis meenemen, maar ik vreesde dat het ding onbetaalbaar was. Met gebrekkig Frans vroeg ik hoeveel de spiegel kostte en de man vond het zo leuk dat ik al zo jong geïnteresseerd was in antiek, dat ik hem voor €5,00 mocht meenemen. Ik was zo blij! Ik vroeg me af wie de spiegel ooit gebruikt had. De spiegel is ongeveer 100 jaar oud en nog steeds staat hij te pronken in mijn kast. Dat is toch wel mijn mooiste vintage vondst.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wowerdewow!! Holy.. mooi,. mooi!!! Ik doe heeeel graag mee.
    Mijn mooiste vondst.. Ik zou het niet weten, is teveel om op te noemen. Een vintage zijden jurk, een blauw geglazuurde german vaas, een lederen kinder rugzak met koevachtje..

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Deze tas is echt prachtig! Ik wil heel graag meedoen! Ik heb zelf ooit een super mooie, gouden vintage ketting gekocht!

    BeantwoordenVerwijderen