donderdag 29 april 2010

Rosie and Gracie Vintage

Rome was prachtig! De eerste paar dagen regende het (en hier was het prachtig weer, heb ik gehoord...), maar het werd al snel zonnig en warm. Ik was er voor mijn werk en had helaas geen tijd om te winkelen. Geen tips dus waar je mooie vintage kunt scoren in Rome. Maar... wel een tip dichter bij huis! Ik had jullie in mijn laatste post een interview beloofd. Ik volg de blog van Heidi al een tijdje en had haar gevraagd voor een interview. Haar enthousiasme maakte me happy! Maak kennis met Heidi van Rosie and Gracie Vintage...
 

  • Ontzettend leuk dat je een mini-interview wilt doen. Ik volg je blog graag en het leek me leuk om anderen ermee kennis te laten maken. Kun je allereerst wat over jezelf vertellen? Wie je bent, waar je vandaan komt?
 
Ik ben Heidi en volg een Master Engels aan de RUG. Oorspronkelijk kom ik uit Australië, waar ik tot mijn tienerjaren gewoond heb. De afgelopen twee jaar heb ik rondgereisd in Australië - een erg idyllische tijd. Ik had weinig geld om te winkelen dus ben ik op een dag een kringloop binnengewandeld, kwam met een vintage jurkje naar buiten en zo is mijn liefde voor vintage begonnen!
 

  • Je blog bestaat nu een paar maanden. Wat inspireerde je om een blog te beginnen en hoe zou je willen dat je blog zich ontwikkelt?
Mijn blog is een beetje begonnen uit liefdes verdriet. Na Australië woonde ik een tijdje in Schotland met mijn toenmalige vriend, helaas ging het uit en was ik opeens weer in Nederland. Dus een blog beginnen leek me een goede afleiding! De komende tijd wil ik graag meer foto's buiten maken; aangezien het koude weer voorbij is heb ik geen excuus om binnen te blijven. En het zou niet te vergeten leuk zijn om meer lezers te krijgen!



  • Omschrijf je eigen stijl eens. Wat zijn je favoriete items op het moment? Wat staat er op je verlanglijstje voor de lente/zomer?


Ik hou erg veel van vrouwelijk kleding met schattige, grappige details: vintage jurkjes, strikjes, rokken met een hoge taille, broderie anglaise bloesjes... Ik probeer ze te combineren met meer klassieke, Britse stukken, zoals peacoats, leren brogues en trenchcoats. Mijn favoriete item op dit moment is een Amerikaanse jaren 50 bloemen jurk die ik vorige week heb gevonden bij de kringloop. Bovenop mijn verlanglijstje staat een paar wellingtons, perfect om te dragen op muziek festivals deze zomer. Ik had ook een paar clogs gepast bij de Topshop....volgende maand ga ik naar Engeland dus fingers crossed zijn ze er nog! oh en een hoge taille broek - mooie tweedehandse broeken vind ik nooit, dus ik ga toch binnenkort bij de H&M zoeken.


  


  • Wat zijn op dit moment je favoriete blogs?
 
Er zijn er zo veel, maar mijn favoriete blog is Liebemarlene vintage. De vintage, de fotos, Rhiannon's schrijfstijl, alles is mooi. En verder lees ik altijd Blushing Ambition, Annabel geeft echt een kijkje in haar leven in San Francisco - met veel eet-fotos, en een erg leuke vriend :)


  • Je shop op Marktplaats wordt goed bezocht volgens mij! Waarom ben je ermee begonnen?

Ik begon met de shop omdat ik vaak vintage vond en het echt zonde vond om te laten liggen, maar ik heb meer dan genoeg dus besloot ik om het door te verkopen. Deze zomer hoop ik een 'rosie and gracie vintage' webwinkel te openen; als ik daaraan denk maakt mijn hart een sprongetje :)


  • Stel, andere vintagelovers willen ook een eigen shop beginnen. Welke tips heb je dan voor hen?
 
Ik ben zelf ook net begonnen dus weet niet of ik de beste ben om tips te geven, maar ik denk behalve de zakelijke dingen die eigenlijk voor zich spreken (laten weten wanneer iets is verzonden, zoveel mogelijk informatie geven over de stuk die je verkoopt) dat het echt helpt wanneer je de kleding ook zelf draagt, zo zien meiden hoe een stuk op de lichaam valt, wat toch vaak echt anders is dan op een kleerhanger.


  • Tot slot: je woont in het noorden van het land. Welke winkels moet ik daar zeker weten een bezoekje brengen als ik in de buurt ben? :)


In Groningen hou ik erg van de Folkingestraat, die zit in de oude Joodse wijk bij de Synagoge. Qua kleding is er niet zo veel, maar je hebt er een lekkere ijssalon, veel antieke zaken en cadeau winkeltjes. Aan het einde van de straat heb je het Huis de Beurs, een café in koffiehuis stijl zoals je ook aantreft in Wenen. 's Zomers halen ze de piano vaak naar buiten en kun je op het terrasje zitten, een erg fijn plekje!






Dankjewel Heidi voor dit interview! 

7 opmerkingen:

  1. leuk artikel! dat kleedje is mooi
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk intervieuw!
    Wel jammer dat je niet echt tijd had om te shoppen in Rome! Maar je bent er toch maar weer geweest he :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk interview, en een hele mooie foto van een cupcake =D
    En inderdaad, ik mis grey's ook omdat ik nu geen net5 heb, maargoed... ik zal de dvd's wel een keer aanschaffen ofzo.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ontzettend leuk Manon, nog heel erg bedankt! x

    BeantwoordenVerwijderen
  5. leuk dat je haar hebt geïnterviewt! ben je van plan om het vaker te doen?
    het is ook zo handig, door jouw blog kom ik steeds meer vintage adresjes tegen!! al kende ik heidi's blog al wel, hij is super!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk interview! Vaker doen :D

    BeantwoordenVerwijderen